Отже, цей проект – єдиний насправді сучасний проект, який поєднує простоту естетики з функціональністю і не відлякує войовничим “благолєпієм”.
Конкурсні проекти подані під кодовими номерами. “Історична правда” не володіє інформацією щодо авторства опублікованих проектів. Це дозволяє заперечити усі можливі звинувачення у упередженості та заангажованості створеного нами рейтингу у номінації “перемога архітектурної думки над здоровим глуздом”.
Беззаперечний лідер архітектурного маразму – “Вавілонська вежа” проекту № 110425. Позитивні риси: споруду видно звідусіль, навіть із космосу.
“Вавілонська вежа” №110425 |
Негативні: цей “Александрійський маяк” ризикує завалитися на Андріївську церкву, оскільки судячи з матеріалів проекту, про існування рову давньоруського городища проектувальники не здогадуються і тому встановили на його фундаменти просто на його викопалиську. Витвір чиєїсь мегаломанії має слугувати також і надгробком над рештками Десятинної церкви: його потужні фундаменти беззаперечно знищать усі сліди Першохраму.
“Вавілонська вежа” на плані київського дитинця |
Поточні зауваження: окрім за мешкання у третьому колі пекла авторам проекту гарантовано світить кримінальна відповідальність (якщо він буде реалізований, звичайно).
“Мрія огородника”, макет |
“Мрія огородника”. Проект №442011. Позитивні риси: найвідоміший любитель овочів з Печерських пагорбів зможе цілком задовольнити свої потреби у творчій праці на рідній землі. Проект нагадує дещо вигадливе за планом, але усе-таки добротне тепличне господарство.
“Діюча прозора модель церкви Св. Богородиці (Десятинної) усіх християнських конфесій” |
Якщо “прозору модель” усе-таки не дозволять збудувати, передбачений “варіант 2” – “проект музею стародавнього Києва”, який має перекрити простір над фундаментом Десятинної церкви.
Запасний варіант проекту №442011 |
Як у “варіанті-1”, так і у “варіанті-2” автори не наважуються відступити від сільськогосподарських мотивів. Негативні риси: чи варто город городити? Принаймні, на цьому місці, адже одне тепличне господарство кілька років тому вже було збудоване на Майдані Незалежності.
Різниця між “варіантом 1” та “варіантом 2” помітна неозброєнним оком |
Проект “Шість дев’яток” можна було б назвати також “Знайди десять відмінностей”. Між “варіантом 1” та “варіантом 2” їх рівно стільки, скільки треба, щоб добре потренувати зорову пам’ять. Позитивні риси: в проекті не забули 400-літню липу Петра Могили.
Негативні: представлений проект є 151-ю фантазією на тему як могла виглядати Десятинка. Наразі наукових підстав для цього нема.
Лазерне шоу проекту №999999 |
Поточні зауваження: проект розрахований на любителів спец ефектів – у нічний час за допомогою “світлових ефектів лазерної технології та голографії для відтворення відчуття “Духу місця”, співпричетності екскурсантів до нашої далекої минувшини як відлуння знаменних подій прийняття християнства в Київський Русі” проектанти пропонують відтворити у натуральний розмір давні споруди київського дитинця.
Проект 555777 “Знищені святині”. Щось додати, чи відняти у авторів назви проекту складно: залишки святині будуть дійсно знищені фундаментами новобуду.
“Знищена святиня” проекту №555777 |
Попри заяви головного архітектора Києва Сергія Целовальника про те, що “над фундаментом Десятинної церкви нічого не буде побудовано”, вісім з дев’яти представлених проектів “музеєфікації” сконцентрувалися саме на надземних храмоподібних фантазіях – невибагливо названих авторами “діючими моделями” храмів.
Проекти були представлені у Головному Управлінні архітектури і містобудування КМДА |
Лише один авторський колектив не розглядав “безхрамовий” варіант проекту як запасний. Власне саме проект під №21312 і є єдиним, що найбільше відповідає вимогам збереження решток Десятинної церкви як археологічного комлексу.
Водночас саме він є найцікавішим з архітектурної точки зору. Насамперед, цей проект не конкурує із архітектурою Андрієвської церкви і, здається, не руйнує залишків власне Десятинної.
Проект №21312 |
Також павільйон забезпечує максимальну площу накриття решток не тільки Першохраму, а й інших споруд княжого міста. Внутрішній простір музейного павільйону найбільше відповідає експозиційним вимогам.
Первага проекту: музейний павільйон охоплює не тільки площу храму |
Кілька слів варто сказати про цікаву знахідку авторів цього проекту. Йдеться про великі скляні брили на перекритті цього павільйону. Вони виконують відразу потрійну функцію. По-перше, функціональну – скрізь них до середини павільйону потрапляє денне світло.
Концепт інтер’єру |
По-друге, декоративну ландшавтоутворюючу, оскільки сприймаються як примарна тінь зниклого у темряві віків храму.
Вночі скляні елементи мають нагадувати примарні тіні минулої величі |
По-третє, відтворюючи у плані рештки стіні колон Десятинної церкви, дозволяють використовувати цей майданчик як місце релігійних відправ.
Это 3.14здец!!!Пусть оставят так, как и было раньше. И заодно ту церквушку рядом стояшую нах.Уже церквей как МАФов.Зачем их столько? ЗАЧЕМ?
пусть проектируют памятники на свои могилы