«Дізналися ми про цей експонат майже випадково, — розповідає радник директора Державного музею авіації Сергій Омельяненко, — займаючись передачею кількох літаків до музею, ми з’ясували, що кіностудія має ще й таку унікальну машину». Потім був наказ міністра освіти та науки Василя Кременя про передачу літака музею, тривалий і дороговартісний процес реставрації. Урочисте відкриття експонату відбулося за участю почесних гостей — причетних до реставрації та передачі літака людей, ветеранів війни, акторів, які знімалися у знаменитому фільмі. Просто біля Як-3 розгорнули намети й варили справжню рибну юшку, згадували бойові шляхи. Навіть не віриться, що на такому літаку, який поряд з сучасними велетнями здається іграшковим, колись воювали. Більше того, цей причепурений і маленький Як-3 за часів Великої Вітчизняної війни був надзвичайно популярний. Адже його невеликі розміри дозволяли легко маневрувати в небі. От і на літаку кіношного Маестро поряд iз нотами намальовано 14 зірочок — кількість збитих ворожих літаків. Працівники музею сподіваються, що новий експонат приверне увагу гостей і збільшить кількість відвідувачів, яких і так не бракує. «Нам є що показати, — каже Сергій Леонідович, — це і перший літак братів Райд, на такому сто років тому вперше люди піднялися в небо, і унікальний Ту-104, на якому літав Ворошилов. Ця модель цікава ще й тим, що це був перший у світі реактивний пасажирський літак, який піднявся в небо у 1955 році. Найбільший із колекції літаків — Іл-86, у череві такого велетня можна організувати кінотеатр, відкрити «музей у музеї». Чи не найбільшою популярністю на виставці користується «президентський» літак — Іл-62. На точно такому ж літають наш Президент Леонід Кучма і його російський колега — хазяїн Кремля Володимир Путін. Представлені на експозиції справді унікальні літаки: приміром, аеробус Іл-86 — експериментальний літак, який завдяки реверсній установці (перепонкам, що при посадці, закриваючись, скорочують гальмівний шлях літака) може навіть задній хід давати. Або ж літаки вертикального зльоту, найбільші пасажирські та вантажні машини, вертольоти, що пройшли афганську війну. Більшість цивільних літаків добиралися до музею на своїх крилах, деякі привезли у трейлерах, розрізаними на частини. Давати нове життя цим експонатам — тривалий і дороговартісний процес, до якого залучаються сотні фахівців, десятки заводів. Везти машини доводиться із Білої Церкви, Львова, Одеси, Кременчука. Цьому музею допомагає факультет військової підготовки авіаційного університету. «Ми відслідковуємо ймовірні експонати, але не завжди «встигаємо», — розповідає Сергій Леонідович, — Приміром, у Броварах, навпроти міської адміністрації, стояв літак Мі-19 — унікальний екземпляр. Ще увечері він був на місці, а зранку десь… зник. Зараз ми його шукаємо». Загалом у музеї представлено більше 35 моделей літаючих машин — таку кількість літаків музею вдалося зібрати всього за рік існування. Працює, до речі, музей щодня, окрім понеділка та вівторка, з 10-ї години до 17-ї. http://umoloda.kiev.ua/number/185/116/6446/ От себя добавлю, что мало кто знает про этот музей вообще. В музее около 50-ти самолетов, списанных по сроку. Самолеты как гражданские, так и военные. Стоит практически вся линейка МИГов — от МИГ3 времен второй мировой до МИГ29 из авганского «Барса» (барс нарисован на борту у него). Среди необычных экспонатов: 1. Тот самый ИЛ62, на котором Никита Сергеевич летал в Нью Йорк стучать туфлей (данные непроверенные) 2. Самолет, снимавшийся в фильме «В бой идут одни старики» с нотным станом на борту; 3. Огромный акулоподобный стратегический бомбардировщик Ту-22МО; 4. Персональный Ту-104 маршала Климентия Ворошилова За небольшую доп плату можно на вечер арендовать огромный ИЛ 86 (внутри которого сняты кресла и можно в футбол играть), чтобы отпраздновать день рождения например. Адрес музея: Медовая 1 (это в самом конце улицы Народного Ополчения, трол.21 до поворота на тургородок, а дальше пешком минут 10). Плата за вход 10грн (год назад по кр мере)+ 5грн за фотографирование + 5грн за то чтобы влезть в один самолет. Очень интересно, честное слово!
http://www.avia-museum.org.ua" rel="dofollow" target="_blank">http://www.avia-museum.org.ua
вряд ли Хрущев летал на Ил-62, этого самолета по-моему тогда еще вообще не было. вероятнее всего, он летал на Ту-114.
Каюсь, ИЛ-62 пустили в серию в 1965-м http://aviaros.narod.ru/il-62.htm" rel="dofollow" target="_blank">http://aviaros.narod.ru/il-62.htm
Я это прочитал в какой то статье про музей, правда тоже усомнился, но не проверял.
А вот и нет
Я сам был удивлен датами создания многих самолетов
Почти весь летающий ныне парк был пущен на конвеер
в 60-х годах
Ил-62 если не ошибаюсь 1962год
Например МИГ 29 был впервые выпущен в 1977году
ТУ-154 - 1967год
Хрущёв действительно летал на Ту-114, по крайней мере в 1959 году.
Ту-114 (первоначальное название Ту-95П) был создан на базе Ту-95 как замена Ил-18 и Ту-104.
И что-то припоминается мне смутно, что Хрущёв был недоволен тем, что изначально в проекте предусматривалась посадка пассажиров через
жобомболюки... Не помню уже ту историю.где-то лежит у меня пара забытых справочников, но далеко искать... впрочем, гугл наверняка помнит всё?
народ, я что-то не понял... в фильме "В бой идут одни старики" "живые" самолеты были вовсе не Як-3, а советские учебные, типа Як-18 что-то. Или там действительно где-то был и Як-3 снят, а я запамятовал?
Совершенно верно ЯК-3 там не летал,
а в лучшем случае ездил по земле.
Летал какой то более поздний самолет
точно не помню какой, я вообще слабовато
разбираюсь в авиации
Можем как то туда выбраться на вылазку.
Думаю никто не пожалеет
Почему бы не в следущую субботу.
Вообще у них там сбор нулевой
Так что такой толпе будут очень рады
Я позвоню и спрошу.Только ближе к этому времени.
У меня где то есть их телефон
Может по такому случаю можно какого нибудь
єкскурсовода огранизовать?
Керуй