Отже, цей проект — єдиний насправді сучасний проект, який поєднує простоту естетики з функціональністю і не відлякує войовничим «благолєпієм».
Конкурсні проекти подані під кодовими номерами. «Історична правда» не володіє інформацією щодо авторства опублікованих проектів. Це дозволяє заперечити усі можливі звинувачення у упередженості та заангажованості створеного нами рейтингу у номінації «перемога архітектурної думки над здоровим глуздом».
Беззаперечний лідер архітектурного маразму — «Вавілонська вежа» проекту № 110425. Позитивні риси: споруду видно звідусіль, навіть із космосу.
«Вавілонська вежа» №110425 |
Негативні: цей «Александрійський маяк» ризикує завалитися на Андріївську церкву, оскільки судячи з матеріалів проекту, про існування рову давньоруського городища проектувальники не здогадуються і тому встановили на його фундаменти просто на його викопалиську. Витвір чиєїсь мегаломанії має слугувати також і надгробком над рештками Десятинної церкви: його потужні фундаменти беззаперечно знищать усі сліди Першохраму.
«Вавілонська вежа» на плані київського дитинця |
Поточні зауваження: окрім за мешкання у третьому колі пекла авторам проекту гарантовано світить кримінальна відповідальність (якщо він буде реалізований, звичайно).
«Мрія огородника», макет |
«Мрія огородника». Проект №442011. Позитивні риси: найвідоміший любитель овочів з Печерських пагорбів зможе цілком задовольнити свої потреби у творчій праці на рідній землі. Проект нагадує дещо вигадливе за планом, але усе-таки добротне тепличне господарство.
«Діюча прозора модель церкви Св. Богородиці (Десятинної) усіх християнських конфесій» |
Якщо «прозору модель» усе-таки не дозволять збудувати, передбачений «варіант 2» — «проект музею стародавнього Києва», який має перекрити простір над фундаментом Десятинної церкви.
Запасний варіант проекту №442011 |
Як у «варіанті-1», так і у «варіанті-2» автори не наважуються відступити від сільськогосподарських мотивів. Негативні риси: чи варто город городити? Принаймні, на цьому місці, адже одне тепличне господарство кілька років тому вже було збудоване на Майдані Незалежності.
Різниця між «варіантом 1» та «варіантом 2» помітна неозброєнним оком |
Проект «Шість дев’яток» можна було б назвати також «Знайди десять відмінностей». Між «варіантом 1» та «варіантом 2» їх рівно стільки, скільки треба, щоб добре потренувати зорову пам’ять. Позитивні риси: в проекті не забули 400-літню липу Петра Могили.
Негативні: представлений проект є 151-ю фантазією на тему як могла виглядати Десятинка. Наразі наукових підстав для цього нема.
Лазерне шоу проекту №999999 |
Поточні зауваження: проект розрахований на любителів спец ефектів — у нічний час за допомогою «світлових ефектів лазерної технології та голографії для відтворення відчуття «Духу місця», співпричетності екскурсантів до нашої далекої минувшини як відлуння знаменних подій прийняття християнства в Київський Русі» проектанти пропонують відтворити у натуральний розмір давні споруди київського дитинця.
Проект 555777 «Знищені святині». Щось додати, чи відняти у авторів назви проекту складно: залишки святині будуть дійсно знищені фундаментами новобуду.
«Знищена святиня» проекту №555777 |
Попри заяви головного архітектора Києва Сергія Целовальника про те, що «над фундаментом Десятинної церкви нічого не буде побудовано», вісім з дев’яти представлених проектів «музеєфікації» сконцентрувалися саме на надземних храмоподібних фантазіях — невибагливо названих авторами «діючими моделями» храмів.
Проекти були представлені у Головному Управлінні архітектури і містобудування КМДА |
Лише один авторський колектив не розглядав «безхрамовий» варіант проекту як запасний. Власне саме проект під №21312 і є єдиним, що найбільше відповідає вимогам збереження решток Десятинної церкви як археологічного комлексу.
Водночас саме він є найцікавішим з архітектурної точки зору. Насамперед, цей проект не конкурує із архітектурою Андрієвської церкви і, здається, не руйнує залишків власне Десятинної.
Проект №21312 |
Також павільйон забезпечує максимальну площу накриття решток не тільки Першохраму, а й інших споруд княжого міста. Внутрішній простір музейного павільйону найбільше відповідає експозиційним вимогам.
Первага проекту: музейний павільйон охоплює не тільки площу храму |
Кілька слів варто сказати про цікаву знахідку авторів цього проекту. Йдеться про великі скляні брили на перекритті цього павільйону. Вони виконують відразу потрійну функцію. По-перше, функціональну — скрізь них до середини павільйону потрапляє денне світло.
Концепт інтер’єру |
По-друге, декоративну ландшавтоутворюючу, оскільки сприймаються як примарна тінь зниклого у темряві віків храму.
Вночі скляні елементи мають нагадувати примарні тіні минулої величі |
По-третє, відтворюючи у плані рештки стіні колон Десятинної церкви, дозволяють використовувати цей майданчик як місце релігійних відправ.
Это 3.14здец!!!Пусть оставят так, как и было раньше. И заодно ту церквушку рядом стояшую нах.Уже церквей как МАФов.Зачем их столько? ЗАЧЕМ?
пусть проектируют памятники на свои могилы