При особистій зустрічі Сергій Кролевець одразу став запевняти, що всі звільнені знайдуть собі інші вакантні місця у музеї, а інформація викривлена і неточна. «Припустимо, як приклад, у нас була посада головного художника музею. А зараз замість неї вводиться посада провідного художника, і та людина зможе працювати на новій посаді. Оскільки головний художник має свої нюанси — і так далі, і так далі», — туманно пояснив пан Сергій. На запитання, для чого такі зміни взагалі потрібно проводити, відповідає коротким: «ну була така необхідність».
Суть «необхідності» пояснюють науковці: на їхню думку, владі не потрібна наукова діяльність музею, віднині постала необхідність лише в екскурсоводах. Чому? Бо Музей історії Києва, за їхніми словами, прагнуть усіма способами таки оселити в скандальній новобудові над станцією метро «Театральна». І думка науковців, які всіляко цьому чинять опір, нецікава. А на нові посади, які вже пропонують цим людям, погодяться не всі. Таким чином, «каравану» Олександра Попова, що перевозитиме експонати в торговельно–розважальний центр, заважати буде нікому. «Провідний науковий співробітник науково–експозиційного відділу» — таку посаду мені пропонує керівництво. Але ця посада нічого спільного з науковою роботою за напрямом, у якому я працюю, не має, — говорить завідувач відділу «Міське життя та побут киян» Віталій Ковалинський, автор понад 20 книжок з історії Києва. — Другий відділ, який створять, називається масово–експозиційним, він займатиметься проведенням екскурсій. Усе це готується для того, щоб організувати роботу в будинку на Хмельницького, 7 над «Театральною». Але тут річ у принципі — у ту надбудову я ніколи не піду. Бо мешканці проти цього будівництва протестували, це аморально».
Сергій Кролевець натомість запевняє, що наукою в музеї займатимуться, причому ще й за більшу зарплатню. Однак вірити йому доводиться на слово, пан Сергій погодився показати лише кількість працівників у штатному розписі — їх така ж кількість, як і минулоріч. Підтвердження інформації, що в музеї буде створено бодай один науковий відділ, в.о. гендиректора не надав — мовляв, «при всій повазі до «УМ» — це внутрішні справи музею. Відбуватиметься реорганізація, викликана тим, що структурний поділ музею був старий, створений ще в роки експозицій, які будували в 1982 році. Це треба змінювати чи не треба? Ми змінили».
До речі, підтвердження того, що Кролевець, як і Попов, зацікавлені в облаштуванні експозицій над «Театральною», підтвердилися при зустрічі. В.о. гендиректора заявив, що нічого аморального в такому переїзді немає, закиди щодо крихкості експонатів, які, за запевненням працівників музею, можна перевозити один–два рази, є неправдою — «знахідки археології — стійкий експозиційний матеріал». Навіть нагадав, що до 70–х років на місці скандального торговельного центру також був будинок, що порушував будівельні норми (очевидно, пан Кролевець прирівняв 4–поверховий центр до півтораповерхового будинку Галагана — поміщика, що відкрив колегію у ХІХ ст.).
Нагадаємо, 2003 року приміщення Кловського палацу, де розташовувався музей столиці, передали в користування Верховному Суду України, а експонати були перенесені в Український дім. Сьогодні частина колекції музею виставлена на 4–му і 5–му поверхах Українського дому. Оскільки цієї площі не вистачає для розміщення всієї колекції музею, його фонди також розміщені у приміщеннях Музею Булгакова та «Будиночку Петра I». У вересні минулого року голова міськадміністрації Олександр Попов заявив, що придумав, куди можна «прописати» розкиданий по Києву музей міста, — у торговельний центр біля метро «Театральна». Хоча ще в середині серпня обіцяв, що знесуть споруду, бо зведено її незаконно, до того ж вона небезпечна. Музейники проти: їм потрібно 9,7 тисячi квадратних метрів площі, а там — утричі менше, плюс немає належних умов зберігання.
Вспоминаю, сколько было показного шума вокруг «дома Барона», даже политики-депутаты там попиарились до несхОчу, можно сказать, на пустом месте. А тут речь идёт о таком замечательном музее (бывшем в Кловском дворце), который когда-то (не так уж и давно, кстати) киевляне создавали собственными руками, но сейчас никого, кроме работников музея и ещё пары человек, это не волнует. Попов обещал, что стройку на Хмельницького, 7 прикроет, причём, обещал это публично. Впереди официальные выборы мэра. Вот теперь Попову надо постоянно и публично об этом напоминать. Ему надо на пальцах (но публично) рассказывать, что музей должен вернуться в Кловкий дворец, что суду там не место, что это чистой воды рейдерство было, а то, что суд – участник рейдерской операции – это факт позорный, характеризует наше общество не лучшим образом.
Хотя, я начинаю приходить к выводу, что бороться с нынешними руководителями во власти – дело пустое, они, как танки, или экскаваторы, готовы уничтожить всё на своём пути во имя личного обогащения своих однопартийцев. А больше всего возмущает циничная ложь. Пацан сказал, но пацан не сделал. 🙁
Многие сферы нашей жизни сегодня превращаются в шоу. Музей в торговоразвлекательном центре не плохая идея. Но это может быть
только как филиал (или филиальчик) основного музея, с более простой
и популярной экспозицией, а академический музей должен иметь свое солидное помещение тоже в самом центре. Можно такое как было. Но пока не судьба...